Tältä sivulta löydät tietoa matkoistamme sekä varaamisesta. Klikkaa rohkeasti kysymystä, niin vastaus avautuu sen alapuolelle.
Tältä sivulta löydät tietoa matkoistamme sekä varaamisesta. Klikkaa rohkeasti kysymystä, niin vastaus avautuu sen alapuolelle.
Kaikki IMT:n matkat ovat varattavissa verkkosivuillamme. Näet päivän hinnat ja saatavuudet suoraan verkkopalvelustamme. Huomaathan, että matkojen hinnat muuttuvat paikkatilanteen mukaan, joten hinnat ovat voimassa vain varaushetkellä. Jos et kuitenkaan löydä haluamaasi ota yhteyttä suoraan toimistoomme, puh. 03 45 800. Voit myös viestittää meille chatissa, Facebookissa, Instagramissa tai lähettää sähköpostia matkat@imt.fi -osoitteeseen.
Maksaminen verkkokaupassa:
IMT:n internet-sivuilta tehdystä varauksesta täytyy maksaa heti varausta tehdessä joko koko summa tai varausmaksu, riippuen lähtöpäivän läheisyydestä sekä varattavasta matkasta. Varaus astuu voimaan heti, kun olet maksanut vähintään varausmaksun.
Maksu suoritetaan varausketjun lopussa Paytrail-maksupainikkeiden kautta. Maksu onnistuu Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Aktian, Tapiolan, Handelsbankin, Ålandsbankin tai S-Pankin verkkopankeista sekä Visa tai Mastercard -luottokorteilla ja Mobile Pay:lla. Maksutapavaihtoehdoissa on myös Walley-osamaksupalvelu, jota käyttäessäsi voit saada pidemmän maksuajan koko ostoksellesi.
Asiakaspalvelun kautta tehdyissä varauksissa:
Voit valita maksutavaksi joko sähköpostilaskun, maksulinkin tai paperilaskun. Paperilaskusta perimme 5€ postituslisän. Maksulinkki on voimassa varauspäivänä klo 23:00 saakka. Lähilähdöissä lähetämme varauksen maksusta aina maksulinkin.
Varausmaksu on osa matkan hintaa ja sen osuus on koko matkan hinnasta on 20-50%. Asiakaspalvelun kautta tehdyssä varauksessa sähköposti- ja paperilaskulla varausmaksu erääntyy maksettavaksi 1-7 päivää varauksen jälkeen.
Loppumaksu erääntyy 50-14 päivää ennen matkan alkua.
Halutessasi maksaa laskun luottokortilla, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, josta voimme lähettää linkin luottokorttimaksua varten.
Kyllä pystyy. Lisää varaukseen lapset klikkaamalla matkustajat -kohdasta auki aikuisten kohdalta valikon ja lisäämällä lasten määrän ja iät. Jos et kuitenkaan löydä haluamaasi voit olla yhteydessä toimistoomme, puhelimitse 03 45 800 tai lähettää sähköpostia matkat@imt.fi -osoitteeseen.
Varausvaiheessa verkkosivumme jakaa koko matkan hinnan tasan kaikille matkalle lähteville henkilöille, riippumatta heidän iästään tai heille varatuista palveluista, hyteistä tai huoneista.
Varauksen yhteenveto -vaiheessa näet tarkemmat lähtijäkohtaiset hinnat jokaisen lähtijän osalta.
Lähtökohtaisesti lapsen matka on yleensä edullisempi kuin aikuisen, mutta hintaan vaikuttaa mm. valittu matka, lähtijöiden määrä ja lapsen ikä.
Esimerkkejä:
Tämä kannattaa tarkistaa varausputkessa hotellia ja hotellihuonetta valittaessa tai varauksen jälkeen matkavahvistukseltasi (matkainfo). Suurimmassa osassa hotellivalikoimassamme aamiainen kuuluu majoituksen hintaan, mutta myös poikkeuksia löytyy.
Ulkomaille suuntautuviin matkoihimme sisältyy aina sekä laiva- ja/tai lentomatkat että majoitus sekä mahdollisesti matka omalla autolla tai bussimatka. Tämä myös siksi, että käytännössä aina asiakkaan kannattaa varata kauttamme useampi palvelu. Se on asiakkaalle myös aina edullisin, helpoin, laadukkain ja turvallisin tapa. Kehotamme vertailemaan.
Varausjärjestelmämme lähettää aina matkainfon automaattisesti heti varauksen vahvistamisen jälkeen varaajalle sähköpostiin.
Matkainfomme lähetetään matkat@imt.fi -osoitteesta, viestin otsikkona on ”Varatun matkan tiedot matkalle + valitsemasi matkan nimi” -otsikolla.
Varsinkin Gmail-tiliä käyttäessä, viestimme ohjautuvat usein joko roskapostiin tai tarjoukset-kansioon. Kurkkaathan molemmat ensin ja mikäli matkainfoa ei löydy sieltäkään, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jolloin lähetämme matkainfon uudelleen. Tässä vaiheessa on hyvä tarkistaa, ettei tiedoissamme olevassa sähköpostiosoitteessa ole kirjoitusvirheitä.
Mikäli maksat varauksen yhteydessä ainoastaan varausmaksun, varausjärjestelmämme lähettää sinulle automaattisesti heti maksun jälkeen loppuosasta laskun varaajalle merkittyyn sähköpostiin.
Asiakaspalvelumme kautta varatessa, virkailijamme lähettää laskun varaajalle sähköpostitse järjestelmästämme heti kun varaus on vahvistettu.
Lasku lähetetään matkat@imt.fi -osoitteesta, viestin otsikkona on ”Lasku matkalle + valitsemasi matkan nimi” -otsikolla.
Jos laskua ei löydy sähköpostista varsinkin Gmail-tilin käyttäjien kannattaa kurkata ensin roskaposti sekä tarjoukset -kansio, sillä viesti voi eksyä myös suoraan ohi saapuneet-kansiosta.
Mikäli lasku ei löytänyt perille, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jolloin lähetämme sen sinulle uudelleen. Tässä vaiheessa on hyvä tarkistaa, ettei tiedoissamme olevassa sähköpostiosoitteessa ole kirjoitusvirheitä.
Ennen matkavarauksen tekemistä:
Matkavarauksen jälkeen:
Voit tutustua kanta-asiakasohjelmamme ehtoihin täältä.
Matkavaraus tulee tehdä kanta-asiakastilillesi kirjautuneena, jotta osaamme kirjata lomabonuksen tilillesi.
Omista varauksista saatavan bonuksen määrä on 2% varauksen arvosta, kuitenkin vähintään 3 € ja enintään 20 €.
Lomabonusta ei myönnetä osasta erikoismatkoistamme.
Voit myös jakaa kanta-asiakastililtäsi löytyvän suosittelukoodin ystävällesi, jolloin hänelle kertyy 10 € lomabonusta hänen luotuansa oman kanta-asiakastilin ja sinulle ystäväsi varattua matkan.
Voit käyttää sinulle kertynyttä lomabonusta omiin varauksiisi varatessasi matkan joko suoraa verkkokaupastamme tai asiakaspalvelumme kautta valitessasi maksutavaksi sähköpostiisi lähetettävän maksulinkin.
Maksulinkkiä pyytäessäsi varmistathan virkailijaltamme, että varaukseen on merkattu kanta-asiakastilisi varaajan kohdalle.
Tilillesi kertynyt lomabonus vähennetään automaattisesti ennen maksua.
Mikäli matkan hinta on pienempi kuin kertyneen lomabonuksen määrä, käyttämätön bonus jää talteen tilillesi seuraavaa matkavarausta varten.
Verkkosivuiltamme löytyy oikeasta yläkulmasta ”kirjaudu sisään” painike, jota klikkaamalla pääset kirjatumaan sisään tilillesi.
Kanta-asiakastilille kirjaudutaan, sillä puhelinnumerolla, jonka olet ilmoittanut IMT:lle liittymisen yhteydessä sekä kertakäyttöisella kirjautumiskoodilla, jonka lähetämme tekstiviestillä.
Vaikka kirjautumisessa saattaa olla toisinaan teknisiä ongelmia, yleensä ongelmat johtuvat virheellisesti syötetystä puhelinnumerosta.
Kanta-asiakastilillä näkyy ainoastaan verkkokaupan kautta sisäänkirjautuneena tehdyt varaukset.
Mikäli varaus ei näy tililläsi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme niin voimme tutkailla missä vika. Mikäli lähetät meille sähköpostia, mainitsethan viestissäsi varausnumeron lisäksi kanta-asiakastililläsi olevan nimen, syntymäaikasi sekä puhelinnumerosi.
Mikäli työstät varaustasi virkailijamme kanssa tai odotat tietoa vaikkapa erikoishuoneen järjestymisestä, varauksesi saattaa olla meillä kesken-tilassa jolloin varaus on tilapäisesti piilotettu näkyvistä. Heti kun varaus on kunnossa ja vahvistettu, tulee sen tiedot tilillesi taas näkyviin.
Matkavaraus näkyy matkan varaajan tilillä. Varaajalla on mahdollisuus jakaa varauksen tiedot muille matkustajille sovelluksen kautta.
Kanta-asiakkaana saat käyttöösi IMT:n Oma loma -sovelluksen, joka on kuin taskukokoinen matkaopas mukana matkallasi!
Sovellus löytyy sovelluskaupasta ja sinne kirjaudutaan kanta-asiakastililläsi.
Oma loma-appissa voit esimerkiksi:
Myös muut matkustaja voivat käyttää sovellusta ja nähdä matkan tiedot:
Lisää vastauksia kysymyksiin Oma Loma -sovelluksesta löydät täältä
Suomen kansalainen ei tarvitse Pohjoismaissa matkustusasiakirjoja. Henkilöllisyys on kuitenkin voitava osoittaa tarvittaessa kuvallisella henkilöllisyystodistuksella.
Lennon sisältävillä matkoilla matkustusasiakirjoina tarvitaan myös Pohjoismaissa matkustettaessa joko passi, tai EU:n virallinen henkilökortti.
Suomen kansalaisten matkustusasiakirjoina EU:n sisällä toimivat passi tai EU:n virallinen henkilökortti.
Huomioittehan, että myös Viroon suuntautuvilla matkoilla vaaditaan kaikilta matkustajilta matkustusasikirjana passi tai EU:n virallinen henkilökortti.
Norja, Islanti, Sveitsi ja Liechtenstein eivät ole EU-maita, mutta kuuluvat Schengen-alueeseen, joten niihin voi matkustaa samalla tavoin kuin EU:n alueelle.
Tietoa matkustusasikirjoista: https://raja.fi/passi-ja-muut-matkustusasiakirjat
Risteilyjä ja reittimatkoja koskevat ohjeet matkustusasiakirjoista
Tallink Silja:
https://fi.tallink.com/henkilollisyyden-todistaminen-seka-passi-ja-viisumimaaraykset
Viking Line:
https://www.vikingline.fi/valitse-matka/hyva-tietaa/henkilotodistus-passi-viisumi/
Eckerö Line:
Matkustajalla tulee olla mukanaan kaikki lain ja viranomaisvaatimusten mukaan kyseistä matkaa varten tarvittavat matkustusasiakirjat, kuten passi ja viisumi. Ajokortti ei kelpaa matkustusasiakirjaksi. Kaikilla matkaan osallistuvilla lapsilla ja alaikäisillä on oltava oma matkustusasiakirja. Ilman huoltajien suostumusta alaikäiselle myönnetty ns. alaikäisen henkilökortti, ulkomaalaiselle myönnetty henkilökortti tai väliaikainen henkilökortti eivät myöskään kelpaa matkustusasiakirjaksi.
Matkustajan on itse huolehdittava matkalla tarvitsemistaan asiakirjoista.
Matkustusasiakirja on passi.
Joihinkin maailman maihin Suomen kansalaisilta vaaditaan passin lisäksi viisumi, jonka tarvetta voit kysyä kohdemaan viranomaisilta, esimerkiksi maan lähimmästä edustustosta.
Euroopassa Iso-Britannia on ottanut käyttöön sähköisen matkustuslupajärjestelmän (Electronic Travel Authorisation, ETA), joka koskee myös Suomen kansalaisia. Matkustuslupaa voi hakea UK ETA -sovelluksen tai GOV.UK-verkkosivujen kautta.
Huom! Muiden kuin Suomen kansalaisten tulee itse tarkistaa ja hankkia heiltä vaadittavat matkustusasiakirjat kohdemaan suurlähetystöstä.
Matkan varaaja saa tekstiviestillä ja sähköpostissa laivayhtiön varaus- ja turvanumeron. Lähtöselvitys tehdään itse lähtöselvitysautomaateilla laivan lähtöterminaalissa.
MyStar ja Megastar -laivoille matkalippujen saaminen onnistuu myös mobiililippuna, kun varauksessa ei ole hyttiä eikä ostosrahaa.
Löydät lisätietoja laivojen lähtöselvityksestä täältä.
➡ Opastevideo mobiililähtöselvityksestä
➡ Opastevideo lähtöselvityksestä Tallinkin automaatilla
Lähetettävässä matkaohjelmassa on lippukäytäntö kerrottu tarkemmin.
Laivaterminaalissa on hyvä olla ajoissa, viimeistään 1 tunti ennen laivan lähtöaikaa.
Kiertomatkat
Lentoliput lähetetään varaajan sähköpostiosoitteeseen noin viikko ennen lähtöä. Suosittelemme tekemään lähtöselvityksen etukäteen. Internet-lähtöselvitys aukeaa lentoyhtiöstä riippuen noin 36 tuntia ennen koneen lähtöä.
Ohjeet sekä linkki lähtöselvityksen tekemiseen löytyvät lentoyhtiöiden internetsivuilta. Lähtöselvityksen yhteydessä varatkaa myös istumapaikat koneesta, siten varmistatte itsellenne haluamanne istuinpaikat sekä varmistatte perheen istuinpaikat läheltä toisianne.
Kaupunki- ja rantalomat
Lentoliput lähetetään vuorokauden sisään varaamishetkestä varaajalle sähköpostiin. Electronic ticket -nimellä lähetettävät liput ohjautuvat usein roskapostikansioon.
Suosittelemme tekemään lähtöselvityksen etukäteen. Lähtöselvityksen avautuminen riippuu lentoyhtiöstä, tarkemmat tiedot löytyy lentoyhtiön verkkosivuilta. Lähtöselvityksen yhteydessä voitte tehdä paikkavarauksen sekä lisätä varaukselle aterioita tai matkatavaroita.
Yleistä
Lentokentällä on hyvä olla viimeistään 2 tuntia ennen lennon lähtöä. Lähtöselvitys tulee olla tehtynä viimeistään 45 minuuttia ennen lennon lähtöä.
Mikäli toivomasi huone ei ole varattavissa verkkokaupassamme, voimme selvittää huoneen saatavuuden asiakaspalvelun kautta puhelimitse 03 45 800 tai sähköpostilla matkat@imt.fi.
Erikoishuoneiden saatavuus riippuu siitä, onko kyseistä huonetta vapaana hotellilla.
Voit myös jättää huoneesta erikoishuoneesta toiveen varaukselle, jolloin voimme selvittää saatavuuden sekä vahvistaa huoneen ja lähettää mahdollisen lisälaskun mikäli erikoishuone onnistuu. Erikoishuoneiden saatavuutta emme valitettavasti kuitenkaan pysty takaamaan, mikäli matkaa verkkokaupasta varatessa huoneesta jätetään ainoastaan toive varaukselle.
Valikoimastamme löytyy monia kylpylähotelleja sekä laaja valikoima niin yksittäisiä hoitoja, erilaisia hoitopaketteja sekä puoli- ja täysihoitoruokailuja.
Löydät kaikki valitsemasi hotellin lisäpalvelut varaukselta henkilötiedot-sivulta ja voit valita jokaiselle matkustajalle erikseen juuri heille sopivat hoidot ja ruokailut.
Varattuasi hoitopaketin IMT:ltä etukäteen, tulee hoitoajat varata tämän jälkeen itse suoraan kylpylästä. Pakettiin kuuluvan hoitovalikoiman sekä kylpylän yhteystiedot löydät sähköpostiisi lähetetystä matkainfosta.
Valikoimastamme löytyy paljon erilaisia lisämaksullisia lisäpalveluita, jotka löydät esiteltynä verkkosivuiltamme kohteen kaupunki-sivulta. Valtaosa kohdepalveluistamme sijoittuu Baltiaan, Pohjoismaihin sekä kiertomatkoillemme.
Kohteesi lisäpalvelut löydät varaukselta henkilötiedot-sivulta ja voit valita jokaiselle matkustajalle erikseen juuri heille sopivat retket ja palvelut.
Kyllä voit!
Mikäli sinulla on IMT Oma loma-sovellus, voit lisätä ja maksaa haluamasi lisäpalvelut, riippuen palvelusta jopa matkan aikana!
Lisäpalveluiden lisääminen onnistuu myös asiakaspalvelumme kautta puhelimitse, sähköpostilla, Facebookissa ym.
Laivamatkan aterit löydät varaukselta henkilötiedot-sivulta ja voit valita jokaiselle matkustajalle erikseen juuri heille sopivat ruokailut ja kattausajat.
Kyllä voit! Ateroiden lisääminen onnistuu niin kauan kun paikkoja on jäljellä TAI kunnes menolaivamatkan lähtöselvitys on tehty. Lähtöselvitettyihin varauksiin ei pysty tekemään enää muutoksia, ei edes paluumatkalle.
Mikäli sinulla on IMT Oma loma-sovellus, voit lisätä ja maksaa haluamasi ruokailut laivalle kätevästi myös omatoimisesti.
Aterioiden lisääminen onnistuu myös asiakaspalvelumme kautta puhelimitse, sähköpostilla, Facebookissa ym.
Mikäli lähdölläsi on tarvitsemasi esim. invahytti tai allergiahytti vapaana, varaamme sellaisen mielellämme matkallesi!
Erikoishyttien saatavuus riippuu siitä, onko hyttejä laivayhtiön puolelta vapaana. Hyttien saatavuutta voit tiedustella asiakaspalvelustamme jo varausta tehdessä, sen jälkeen esimerkiksi sähköpostitse tai voit jättää verkkokaupan varauksissa toiveen sellaisesta varaukselle.
Erikoishyttien saatavuutta emme valitettavasti pysty takaamaan, mikäli matkaa varatessa sellaisesta jätetään ainoastaan toive varaukselle.
Huomioithan, että kaikkia erikoishyttejä ei ole saatavilla kaikissa hyttiluokissa!
Kyllä saa. Pisteitä kertyy laivamatkoista Tallink Siljalla. Ilmoita kortin numero meille varauksenteon yhteydessä. Numeron voi ilmoittaa meille myös myöhemmin, mutta se tulee kuitenkin tehdä ennen lähtöpäivää sekä mieluiten hyvissä ajoin. Tarvitset matkasi varausnumeron Club One numeron ilmoittamista varten.
Tallink Siljan toimintaperiaatteiden mukaisesti Club One -kanta-asiakasohjelman ehdot määrittelevät, että matkanjärjestäjän kautta tehdyistä varauksista kertyvät pisteet lasketaan käyttäen erillistä taulukkoa.
Lisätietoja pisteiden kertymisestä on saatavilla Tallink Siljan verkkosivustolla osoitteessa: Club One -pisteiden kertyminen.
Huomioithan, että laivayhtiö antaa laivamatkoista pisteitä aina sille henkilölle, jolle kortti kuuluu. Kaikkien matkustajien mahdolliset Club One numerot kannattaa siis ilmoittaa, myös rinnakkaiskortit.
Jotta pisteitä kertyisi, Club One -tilin haltijan täytyy itse olla matkustajana matkalla, ei riitä että pelkästään varaa tai maksaa matkan. Club One -pisteitä ei kerry hotellin osalta, vaikka yöpyisitte Tallink-ketjun hotellissa.
Club One -pisteitä ei voi käyttää IMT:ltä varattuun matkaan. Kauttamme voi ainoastaan kerätä Club One-pisteitä.
Club One alennusta ei saa kauttamme varatuista matkoista. Poikkeuksena Visbyn risteilyt, joihin saa alennusta, jos on vähintään yksi Club One -kortti per varattu hytti.
Mahdollinen Club One numero tulee ilmoittaa meille joko varausta tehdessä tai viimeistään 2 päivää ennen lähtöä, jotta pisteet päivittyvät Club One -tilille. Pisteitä ei voi enää matkan jälkeen rekisteröidä tilille.
ClubOne kortin lisääminen varaukselle onnistuu myös varaamisen jälkeen mikäli kortin numero ei ole ollut vaikkapa käden ulottuvilla varausta tehdessä.
Mikäli lähtöösi on vielä aikaa, helpoiten kortin lisääminen onnistuu sähköpostitse tai Facebookin kautta ilmoittamalla meille matkan varausnumeron lisäksi Club One numerosi. Mikäli lähtöösi on alle viikko tai kyseessä on erikoisristeily (esim. Visby) suosittelemme tekemään lisäyksen puhelimitse.
Club One -kanta-asiakasohjelma on talouskohtainen. Talouskohtaisuudella tarkoitetaan samassa osoitteessa asuvaa puolisoa ja lapsia. Nämä henkilöt voidaan pääkortinhaltijan suostumuksella liittää samalle Club One -tilille, jolloin heidät rekisteröidään Club One –jäseniksi ja he kerryttävät yhteistä bonuspistetiliä. Puolisolla ja jokaisella 18-vuotiaalla, samassa taloudessa asuvalla lapsella on mahdollisuus saada käyttöönsä oma rinnakkaiskortti. Bonuspisteet kertyvät vain Club One -kanta-asiakastilille merkittyjen jäsenten matkoista, kun asiakasnumero on ilmoitettu heidän kohdalle matkavarauksella.
Voit lisätä rinnakkaisjäseniä kortillesi kätevästi Tallinkin sivuilta.
Lähde: Tallink Silja
Valitettavasti ClubOne numeroa ei voi lisätä varaukselle enää matkan päätyttyä tai jos lähtöselvitys on jo tehty. Näin ollen pisteitä ei ole mahdollista saada jälkikäteen.
Vain muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, matkasi tulisi ilmestyä lähes välittömästi näkyviin Tallinkin sovellukseen varauksen tekemisen jälkeen ja pisteiden kertyä tilillesi.
Mikäli näin ei kuitenkaan tapahdu, syy on usein:
Voimme selvittää ja korjata tilanteen ennen matkan alkua, joten olethan rohkeasti yhteydessä asiakaspalveluumme.
HUOM! Muistathan, että matkalipussa tulee olla vähintään virallinen etunimi ja sukunimi, joten mikäli ClubOne tilisi on vaikkapa kutsumanimelläsi, tulisi asiakastiedot korjata ensin Tallinkille ja olla sen jälkeen yhteydessä matkatoimistoomme.
Löydät kaikki reittimme lähtöpäivineen bussikuljetukset -sivultamme.
Löydät sivulta kuljetukset niin Suomen puolelle kuin Baltian eri kohteisiin.
Bussin tuulilasissa on kyltti, jossa lukee ”laukunkuljetuspalvelu laivalla”. Bussi on Helsingissä Länsisataman T2-terminaalin parkkipaikalla.
Matkaohjelmasta tai IMT Omaloma applikaatiosta löydät tarkan paikan pysäkistä. Kaikki pysäkit ovat nimetty samalla nimellä josta löydät ne myös Google Maps -palvelusta. Jos olet yhtään epävarma pysäkkisi sijainnista, ota yhteyttä suoraan toimistoomme puh. 03 45 800, niin annamme tarkemmat tiedot pysäkistäsi.
Pyrimme aina siihen, että samassa varauksessa olevat pääsevät istumaan lähekkäin. Perheille lupaamme istuimet vierekkäin tai lähekkäin toisiaan. Lue lisää perheille tekemästä asiakaslupauksesta.
Bussit eivät voi valitettavasti ottaa kyytiin muilta pysäkeiltä kuin mitä on tavanomaisessa pysäkkivalikoimassamme. Bussiemme täytyy ehdottomasti ehtiä ajoissa satamaan ja tämän vuoksi ylimääräiset pysähdykset eivät ole mahdollisia.
Ei valitettavasti voi. Bussimme ottavat matkustajia kyytiin vain niiltä pysäkeiltä, joille on etukäteen ilmoittauduttu matkaa varattaessa. Bussi ei pysähdy pysäkille, jolle ei ole etukäteen kukaan ilmoittautunut.
Kyllä vain! Pääset nauttimaan ilmaisesta WiFi verkosta kaikissa Baltian maissa ja Pohjoismaissa kulkevissa busseissamme. Lue lisää WiFistä busseissa.
Suosittelemme jokaiselle 0–3-vuotiaalle lapselle turvaistuinta bussimatkoille. Kauttamme voit varata lisämaksusta turvaistuimen 0–3-vuotiaalle tai sitä vanhemmalle lapselle. Halutessasi voit ottaa myös oman istuimen mukaan.
Turvaistuin on mahdollista vuokrata kaikille bussimatkoillemme sekä kotimaan että kohdemaan busseihin, poikkeuksena Eurooppaan suuntautuvat kiertomatkat joissa lennetään mennessä ja palatessa.
Preorder mahdollisuus on saatavilla matkustaessasi IMT:n tilausajobussilla mennen tullen torstai- ja sunnuntailähdöillä, jolloin:
Kyllä, pelkät laivamatkat ja bussikuljetukset ovat varattavissa täällä. Voit tehdä varauksen myös soittamalla suoraan toimistoomme, puh. 03 45 800 tai viestittää chatissa, Facebookissa, Instagramissa tai sähköpostilla matkat@imt.fi.
Tarjoamme tilausajokuljetuksia. Tilanteessa jossa tarvitsette vain kuljetukset (esim. lahjakortti Tallink Siljalle) voitte ottaa yhteyttä toimistoomme puhelimitse 03 45 800 tai viestittää chatissa, Facebookissa, Instagramissa tai sähköpostilla matkat@imt.fi.
Lemmikin kanssa matkustaessa tulee huomioida että kaikki tarvittavat rokotukset ovat kunnossa, ja että lemmikillä on lemmikkipassi. Huomioithan myös, että koiran tulee käydä ottamassa Virossa ekinokokkoosilääkitys 24-120 tuntia ennen Suomeen paluuta. Eläinlääkäri tekee merkinnän lääkityksestä lemmikin passiin. Ajankohtaista lisätietoa koiran ekinokokki- eli heisimatolääkistyksestä matkalla .
Laivalla (Tallink MyStar/Megastar) matkustaessa lemmikit voivat matkustaa oman auton kyydissä autokannella ilman lisämaksua. Lemmikistä tulee kuitenkin mainita varauksen yhteydessä, jotta myös laivayhtiö saa tiedon.
Mikäli lemmikki, eli tavallisimmin koira matkustaa laivassa muuten kuin auton kyydissä, tulee sille varata lisämaksullinen lemmikkihäkkipaikka tai -hytti.
Ota tässä tapauksessa yhteys toimistomme niin varaamme paikan.
Olemme merkanneet hotellien mukavuuksiin, mikäli lemmikit ovat tervetulleita hotellille.
Lemmikkihuoneiden ajankohtainen hinta sekä huoneen saatavuus tarkistetaan aina varauksen yhteydessä.
Voit tutustua Tallinnan ja Pärnun lemmikkiystävällisiin hotelleihin:
Tallinnan hotellit lemmikkien kanssa matkaaville
Pärnun hotellit lemmikkien kanssa matkaaville
Pidätämme oikeuden muutoksiin.
Bussikuljetuksiimme ei valitettavasti voi ottaa mukaan lemmikkejä.