Bonusta jokaisesta matkasta!

Irtiotto arjesta Baltic Queenin risteilyllä

Ajatushan lähti siitä, että täytyisi keksiä jotain arjesta poikkeavaa ja hauskaa tekemistä tyttöporukalla. Pidettyämme mietintämyssyjä päässämme päädyimme Tallinnan matkaan. Innostuneena ideastamme päätimme varata matkan Ikaalisten matkatoimiston kautta. Olihan heillä tarjota meille myös linja-auto kuljetus Ikaalisista Helsinkiin satamaan ja takaisin. Se sopikin vallan mainiosti kuvioihin, sillä lähtöpysäkille oli meidän kaikkien helppo päästä. Varaus onnistui hienosti ja siitä alkoikin itse matkapäivän kuumeinen odottelu.

blogi-iskelmaristeily-557x836-003

Reissupäivän saapuessa oli koko porukka suunnitellut aamun menonsa melkein minuutilleen. Allekirjoittanut käväisi aamutuimaan tekemässä muutaman tunnin töitä, pikainen suihku, kamat kantoon ja kohti Ikaalisista. Matkalla tuli poimittua iloisia neitokaisia kyytiin ja kauan odotettu irtiotto oli vihdoin alkanut. Ikaalisten torilla meitä vastassa oli hyvinkin ystävällinen bussikuski joka hänkin vielä osaltaan toivotteli hyvää ja onnistunutta Iskelmäkeskiviikko risteilyä M/S Baltic Queen:illa. Matka Helsinkiin sujui rattoisasti linja-auton pikkuhiljaa täyttyessä ja puheen sorinan kasvaessa.

Satamaan päästyämme, kävi bussikuski noutamassa liput ja jakoi ne matkustajilleen. Tämä osoittautui huomattavasti nopeammaksi tavaksi kuin, että olisimme niitä itse lähteneet lunastamaan. Ei muuta sitten kuin laivaa kohti ja omaa hyttiä metsästämään. Viiden aikaan aamulla heränneenä, keho suorastaan vaati tankkausta ja mikäs sen parempi paikka siihen kuin laivan buffet. Kyllä oli jos jonkin moista sorttimenttia ja uusia makuelämyksiäkin tuli kokeiltua. Ruokaillessa vierähti pitempikin tovi, sillä ikkuna pöydästä oli hienoa ihailla horisonttiin laskevaa aurinkoa.

blogi-iskelmaristeily-557x371-001

No niin nyt sitten oltiin laivalla ja saatu vatsat täyteen ja ilta oli vasta nuori. Tästä alkaakin ”korkkarit kattoon” osio. Neitokaiset siinä vähän kaunistautuivat ja laittautuivat iltaa varten, kuunnellen illan esiintyjää. Tanssiravintolaan lähdettiin hyvissä ajoin huomataksemme sen olevan jo täynnä muitakin arjesta irtautuneita. Sopu sijaa antaa ja hyvin mahduttiin joukkoon. Niin vaan veti tanssilattia meitäkin puoleensa. Ei vielä Markku Aron aikana mutta nuoruusvuosilta tutut biisit kun lähtivät soimaan Ressun ja Jussin esittäminä oli fiilis kohdillaan. Ilta jatkui vielä pikkutunneille asti laivan diskossa jossa dj saa kyllä kymmen pistettä. Onneksi ollaan koko porukka tanssimisesta tykkääviä, Dj kyllä piti huolen, että lattialla tuli pyörähdeltyä enemmän kuin tarpeeksi. Ja niin kuin asiaan kuuluu tuli siellä tutustuttua myös kanssa tanssijoihin, joita olikin paljon ja monen ikäisiä, näköisiä ja kokoisia, silti oli lähes kokoajan tilaa kaikille.

blogi-iskelmaristeily-557x371-005

blogi-iskelmaristeily-557x836-004

Baltic Queenin Iskelmäkeskiviikkoristeilyllä, joka tarjoaa lähdöillään lähes jokaisen ikäluokan kuulijalle ykkösrivin artisteja. Lähdöltä löytyy niin tanssiorkesteri kuin discomusiikkia. Tällä kertaa saimme tosiaan nauttia Markku Aron keikasta sekä Ysärihiteistä, joista vastasi Ressu&Jussi. Duo saikin kirvoitettua mieleen nuoruusajalta tuttuja kappaleita. Aamuyön tunneille disco tarjosi vielä omat tahtinsa tälle naistriolle ja herätessä löytyi muutama rakkokin jaloista. Pääasia on kuitenkin hauskanpito ja sitähän pidettiin! 🙂

Laivan monipuolisesta baari -ja ravintola tarjonnasta löytyy jokaiselle jotakin, maistelimme mitä ihanimpia drinkkejä.

Seuraavan aamun koittaessa porukasta yksi oli halukas jäämään laivalle seuraamaan miehistön pelastautumisharjoituksia, mutta pirteä kaksikko lähti kohti laivan uloskäyntiä ja Tallinnan kaupunkia. Aamukahvit nautittiin sataman läheisyydessä olevassa kahvilassa ja jonkun verran tuliaisiakin tuli sataman lähistöltä hankittua. Raikkaasta merituulesta virkistäytyneinä, palattiin laivalle takasin ja päätettiin leikkimielellä osallistua bingoon. Harmiksemme myöhästyimme vähäsen, mutta se ei rentoutunutta olotilaa kuitenkaan häirinnyt. Laivamatka takaisin meni yllättävän nopeasti, laivan myymälöitä kierrellessä ja iskelmävisaa seuratessa.

Helsingin satamaan ankkuroituamme ja terminaalista ulos päästyämme oli bussikuski samalla paikalla kuin, edellisenä päivänä jättikin, jo odottamassa. Ja niin oli tavarat ja matkustajat jällen kyydissä ja linja-autossa tunnelmaa koko paluumatkan ajan. Reissu oli kaiken kaikkiaan onnistunut ja juuri tarvitsemamme irtiotto, joten se ei varmastikaan tule jäämään viimeiseksemme.